روش های درمان آرتروز گردن

آرتروز گردن یکی بیماری های شایع مفصلی است با روش های مختلفی درمان می شود.
پزشک و متخصص فیزیوتراپی با بررسی شرایط بیمار و نوع و شدت آرتروز مناسب ترین شیوه درمانی را پیشنهاد می دهد.

فیزیوتراپی یکی از موثرترین و مناسب ترین درمان های انواع آرتروز است.
فیزیوتراپی درمانی کم هزینه، ایمن و بدون عارضه جانبی است.

فیزیوتراپیست برای بهبود مشکلات ناشی از آرتروز برنامه تمرینی مخصوصی را برای بیمار آماده کرده و به وی آموزش می دهد.
این تمرینات سبب تقویت عضلات گردن و افزایش انعطاف پذیری گردن شده و نقش موثری در کاهش درد و خشکی گردن دارد.

انجام حرکات اصلاحی و نرمش های مخصوص مناسب تحت نظر فیزیوتراپیست جهت پیشگیری و درمان آرتروز گردن مناسب است.

فیزیوتراپیست همچنین با استفاده از تکنیک های منوال تراپی (درمان دستی) به قرارگیری ستون فقرات در موقعیت مناسب خود کمک می کند که این امر نقش زیادی در کاهش و بهبود علائم آرتروز گردن دارد.

فیزیوتراپیست از مدالیته های درمانی مانند اولتراسوند، شاک ویو و تحریک الکتریکی نیز برای کمک به کاهش درد و بهبود آرتروز گردن بهره می برد.

درمان آرتروز گردن با منوال تراپی

درمان آرتروز گردن

گرما درمانی

گرما درمانی یکی از روش های موثر تسکین دهنده و موثر درمان آرتروز گردن است.

قرار دادن کمپرس گرم یا یک حوله گرم در محل درد و گرفتن دوش آب گرم با افزایش جریان خون و بهبود گردش خون در محل درد سبب تسکین علائم و درد ناشی از آرتروز گردن می شود.

دارو درمانی

تجویز داروهای ضد درد و ضد التهاب مانند ناپروکسن و ایبوپروفن و داوهای کورتیکواستروئیدی در موارد حاد می تواند در تسکین موقت درد موثر باشد.

گردنبند طبی

استفاده از گردنبند های طبی با تجویز پزشک با محدود کردن حرکات گردن به عضلات گردن استراحت داده که این امر می تواند درد تسکین درد ناشی از آرتروز موثر باشد.

درمان آرتروز گردن

لیزر پرتوان

لیزر درمانی با لیزر پرتوان با تمرکز بر بافت هدف و افزایش متابولیسم ناحیه مورد نظر می تواند کمک موثری در تسکین علائم و عوارض آرتروز و ترمیم بافت های آسیب دیده داشته باشد.

اوزون تراپی

اوزون تراپی (تزریق گاز اوزون) با رساندن اکسیژن به بافت های بدن سبب بهبود گردش خون و تسریع ترمیم و بازسازی بافت ها شده و می تواند در کاهش درد، تورم و التهاب ناشی از آرتروز گردن موثر باشد.

کمبود اکسیژن در بافت ها سبب تجمع اسید لاکتیک و بروز درد می شود و با اوزون تراپی می توان این کمبود را جبران کرد.

طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش های قدیمی و موثر در کاهش درد و بهبود علائم مشکلات اسکلتی_عضلانی است به شرط آن که توسط متخصص مجرب و آموزش دیده انجام شود.