درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد یکی از شایع ترین اختلالات و بیماری های سیستم اسکلتی-عضلانی است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود آن را تجربه کرده اند.

درمان کمر درد با فیزیوتراپی کمر مهم ترین و موثرترین درمان کمردرد است.

در این جا به برخی از مهم ترین دلایل بروز کمر درد اشاره کرده ایم.

بیماری های ستون فقرات

بیماری های مرتبط با ستون فقرات مانند آرتروز کمر و ستون فقرات ، فتق دیسک کمر، تنگی کانال نخاعی، بیماری های مادرزادی ستون فقرات و … از دلایل شایع کمردرد هستند.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

درمان کمردرد با فیزیوتراپی کمر می تواند به بهبود این مشکلات و تسکین درد ناشی از آن ها کمک کند.

دکتر فیزیوتراپی از تکینیک های درمان دستی و مدالیته های درمانی مختلفی مانند شاک ویو تراپی و لیزر تراپی برای کمک به بهبود شرایط بیماران مبتلا به کمردرد استفاده می کند.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در منزل کمر یکی از خدمات ارزشمند است که توسط متخصص فیزیوتراپی در منزل انجام می شود.

عادات غلط حرکتی

قوز کردن و خم شدن بیش از حد به جلو یکی از عوامل جدی آسیب زا به ستون فقرات است.

در این وضعیت قوز پشت ایجاد شده که علاوه بر بدشکلی موجب بروز عوارضی نیز برای بیمار مبتلا می شود.

فعالیت های شغلی (خیاطی، نقاشی، مکانیکی و …) و ورزشی (وزنه برداری) نیز می توانند موجب وارد شدن آسیب به کمر و بروز کمر درد شود.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی کمر و انجام ورزش های فیزیوتراپی کمر می تواند به درمان این کمردرد ها کمک کند.

شکستن قولنج که بسیاری از افراد به تصور بی خطر بودن آن را انجام می دهند می تواند به ستون فقرات آسیب بزند.

نشستن به مدت طولانی در افرادی که بواسطه شرایط شغلی و کاری مجبور به انجام آن هستند نیز یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به کمردرد است.

بلند شدن از روی صندلی و انجام تمرینات فیزیوتراپی کمر چندین مرتبه در طی روز می تواند به پیشگیری از این وضعیت کمک کند.

سبک زندگی بی تحرک

بسیاری از مبتلایان به کمردردهای مزمن در اثر سبک زندگی بی تحرک و کمبود ورزش و فعالیت بدنی دچار آن شده اند.

انجام ورزش بطور منطم می تواند با تقویت عضلات کمر به پیشگیری از کمردرد و در صورت بروز درمان آن کمک کند.

بلند کردن اجسام سنگین

یکی از مهم ترین دلایل کمردرد و وارد شدن آسیب به ستون فقرات بلند کردن و حمل اجسام سنگین است.

وارد آمدن فشار بیش از حد به ستون فقرات میتواند سبب فتق دیسک کمر و مشکلات این چنین برای کمر شود.

فیزیوتراپی دیسک کمر می تواند به بهود شرایط مبتلایان به این مشکلات کمک کند.

انجام ورزش های فیزیوتراپی کمر در آب به سبب کاهش وزن در آب به تسکین درد و سایر علائم کمک می کند.

فیزیوتراپی کمر می تواند به پیشگیری و درمان کمردرد ناشی از این وضعیت کمک کند.

بارداری

افزایش وزن جنین موجب تغییر وضعیت بیومکانیک مادر باردار شده و فشار زیادی را به کمر و ستون فقرات مادر وارد می مند که این شرایط می تواند خطر کمردرد را در پی داشته باشد.

انجام ورزش های فیزیوتراپی کمر با مشورت دکتر فیزیوتراپی به پیشگیری از این مشکلات کمک می کند.